Vzdělávání v TA
Podpora dětí a dospívajících ve zdravém růstu a podpora dospělých při jejich dalším vzdělávání a seberozvoji
Ve výcviku se tato větev transakční analýzy opírá především o práci s vlastní profesní identitou, kdo jsem já jako vzdělavatel nebo já jako lektor nebo učitel, a dále o práci se skupinou lidí, a jak využívat skupinovou dynamiku k podpoře jedince.
Cílem této větve naopak není řešit a napravovat jakékoliv patologie v člověku. A v rámci výcviku se opravdu zabýváme tím, jak podpořit sami sebe, a lidi, které vzděláváme, v setrvání v životní pozici: Já jsem OK, Ty jsi OK.
Jako transakční analytici pro vzdělávání pracujeme hodně s koncepty vývojového cyklu Pam Levin (Levin, 1982), afirmací (Clarke & Dawson, 1989), skupinového imaga (Berne 1964, Clarkson 1991), kontraktu (Berne 1961), systému zdravého růstu (Newton, 2006), učebních a pracovních stylů a transakcí a funkční plynulosti (Temple, 1999).
Transakční analýza pro vzdělávání je vhodná pro zájemce o sebezkušenostní výcvik z oborů vzdělavatel, učitel, lektor, trenér, metodik prevence, výchovný poradce, školní psycholog nebo kdokoliv další kdo pracuje se skupinami nebo jednotlivci, které se snaží podpořit v jejich osobním nebo osobnostním zdravém růstu.
V rámci supervizních částí se zaměřujeme na práci s učitelskými kolektivy a jejich potřebami, na podporu při zvládání složitých situací v pracovním procesu a na podporu autonomie osobnosti vzdělavatele.